• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 7 مهر 1398
کد مطلب : 81561
+
-

صدور ۲۶ میلیون دلار کالا  از  استان

مدیر گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست امسال ۲۶ میلیون دلار کالا از گمرک این استان به خارج از کشور صادر شد.
«اسماعیل الله‌دادی» در گفت‌و‌گو با ایرنا، وزن کالای صادر شده از این استان در سال جاری را ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد کاهش یافته است. 
وی کالاهای صادراتی را شامل انواع لوازم خانگی، مصنوعات پلاستیکی، مغز بادام، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی و مصنوعات فلزی عنوان کرد و گفت: این کالاها به کشورهای عراق، هندوستان، امارات، افغانستان و ترکیه صادر شده است.
مدیر گمرک استان همچنین گفت: واردات کالا به استان طی ۶ ماه نخست امسال ۱۵میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بود که از نظر ارزش وزنی حدود ۷۰ درصد کاهش داشته است. الله‌دادی با بیان این‌که کالاهای وارداتی به چهارمحال و بختیاری کالاهای واسطه‌ای است، افزود: تحریم ظالمانه دشمن، کمبود مواد اولیه و کمبود نقدینگی عمده دلایل کاهش واردات و صادرات کالا در سال جاری بوده است.

وی ادامه داد: ماشین‌آلات خط تولید، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی و مصنوعات فلزی از مهم‌ترین اقلام وارداتی از برخی کشورهای اروپایی بوده است.
 مدیر گمرک چهارمحال وبختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۷فقره پرونده قاچاق کالا در گمرک استان تشکیل و رسیدگی شد. این پرونده‌ها به ارزش بیش از ۳۳ میلیارد و ۷۵۳میلیون ریال و شامل لوازم خانگی، انواع نوشیدنی و پوشاک بوده است.

الله‌دادی با بیان این‌که چهارمحال و بختیاری یک استان بارانداز برای کالاهای قاچاق نیست، افزود: قاچاق کشف شده بیشتر به دلیل وجود محورهای ترانزیت استان است که محور اتصال جنوب به شمال و مرکز کشور است. هم اینک حدود یک‌هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است.

این خبر را به اشتراک بگذارید